TEAM SPOONスーパー耐久シリーズ2024参戦のお知らせ

2024年2月26日

We’re racing in the Super Taikyu Series 2024!
*English follows Japanese

株式会社スプーンは、TEAM SPOONとしてスーパー耐久シリーズ2024にシリーズ参戦いたします。

7年ぶりとなる日本国内でのレースは、Honda CIVIC TYPE R(現行型/FL5)を使用しST2クラスへ参戦いたします。2023年11月にアメリカで開催されたThunderhill25時間レースをFL5型CIVIC TYPE Rで戦い抜いた私たちは、その経験を基にスーパー耐久シリーズでもCIVIC TYPE Rのポテンシャルを活かし、チャンピオンシップ獲得を目指します。
ドライバーには、2023年の米国サンダーヒル25時間レースに北米仕様のCIVIC TYPE Rで出場した山田英二と、走るラジオDJとして知られるピストン西沢のベテラン2名をレギュラーとして起用します。また、ホンダのドライバー育成プログラムと連携し、「ホンダ・フォーミュラ・ドリーム・プロジェクト (HFDP)」の育成指定選手である小出峻、三井優介の2名を交互にBドライバーとしてラインアップする予定です。また、シリーズ最長の富士24時間レースは、経験豊富な松井猛敏、中島保典を加えた6名体制となります。

皆様、応援よろしくお願いいたします。


チーム名  : TEAM SPOON
参戦車両  : Honda CIVIC TYPE R (FL5)
参戦車両名称: SPOON CIVIC TYPE R
カーナンバー: 95
参戦クラス : ST2
チーム代表 : 甲斐 琢也
チーム監督 : 原 剛

ドライバー
Aドライバー: 山田 英二
Bドライバー: 小出 峻(HFDP)、三井 優介 (HFDP)
Cドライバー: ピストン西沢
富士24時間: 松井 猛敏
富士24時間: 中島 保典
※Bドライバーはローテーションで起用、富士24時間は両名が参戦

レース運営: 弊社スタッフ


ドライバーコメント

Aドライバー:山田 英二

2021年に初めてTEAM SPOONのドライバーとして参加したアメリカ サンダーヒル25時間耐久レースで勝つことが出来ました。
昨年2023年は同じサンダーヒル25時間耐久レースに土屋さんと参加する事が出来ました。
そして今年スーパー耐久レースにピストン西沢さん、小出くん、三井くんと組んで出場出来る事は本当に嬉しく思います。
ピスちゃんは同じ歳で仲が良く、小出くんと三井くんは、スーパーGTやスーパーフォーミュラでトップを走る事の可能性ある若手ドライバー。先輩ドライバーとして彼らから学ぶ事が出来ると思っています!
ピスちゃんから学ぶ事はないかな(笑)
このような最高のメンバーで参加させて頂ける事に、TEAM SPOONに心から感謝しています。
ラーマンらしくないコメントですみません(笑)

Bドライバー:小出 峻 (HFDP)

この度、TEAM SPOONよりレース参戦させていただくにあたって非常に嬉しく思っています。Honda様とSPOON様が黎明期より協力してモータースポーツ業界を発展させてきたことは幼少の頃から知っていましたので、その一員として恥じぬようまた貢献できるよう頑張りたいと思います。

Bドライバー:三井 優介 (HFDP)

今季からTEAM SPOONでCIVIC TYPE Rをドライブさせていただく三井優介です。
小さい頃から憧れていたSPOONが日本のサーキットに戻ってくること、そのチャレンジにドライバーとして参加できること大変嬉しく思います。
チーム一丸となって頑張りますので、全国各地ぜひ応援に来てください!

Cドライバー:ピストン西沢

ピストン西沢選手

スーパー耐久や箱車のレースで栄光に輝くSPOONの車で、久々にレースに出られることになって光栄です。青と黄色の稲妻がサーキットを駆け抜けるところ、ぜひ皆さんお楽しみに!
レースの体制もSPOONが全て自社で整備、運営しています。TEAM SPOONならではの戦闘力で、勝利を狙っていきます。

富士24時間ドライバー:松井 猛敏

今回TEAM SPOONから誘っていただいてとても嬉しいです!S2000での活動終了から8年振りの参戦で今からとてもワクワクしています。富士24時間はチャンピオンシップを考えると、とても大事なレースなのでチームに貢献出来るようしっかり自分の役割を果たしたいと思っています。
SPOONファンの皆さん
2024シーズン戻ってきた黄色と青の95号車に熱い応援よろしくお願いします‼️

富士24時間ドライバー:中島 保典

中島選手

スーパー耐久レースは3年ぶりの参戦になります。
少しブランクは有りますが壊さずぶつけず気を抜かずしっかり次に繋げる走りをしたいと思います。
先ずは体力をしっかりつけて挑みたいと思います。
宜しくお願い致します。


チーム代表:甲斐 琢也

今日に至る7年もの間、日本国内でのレース活動を休止してきましたが、その間、日本でレース活動を行うTEAM SPOONの姿を待ち望む数多くの声を、国内外のファンの皆様から頂戴してきました。サーキットに、トラックサイドに、SPOONがSPOONたる源泉がある。それはSPOONの創業者であり前代表の市嶋から現在の代表である私にまで、そしてSPOONのすべてのスタッフに共通する思想であり変わることはありません。

本日、スーパー耐久シリーズへの参戦を発表し、再び日本のサーキットへ戻ってくることが出来たこと、スタッフ一同、心より喜んでおります。7年間のブランクはけっして軽いものではありませんが、TEAM SPOONを応援くださっている皆様のご期待に応えることができるようスタッフ一同、全力を尽くしてまいります。

また、スーパー耐久への再参戦、日本でのレース活動を通じて、ホンダを、シビックをより皆様に楽しんでいただけること、日本のレースシーンをより一層盛り上げる一助となることが出来ればと考えています。更に、今回、株式会社ホンダ・レーシング様にご協力をいただき、若く頼もしいドライバーの方々をご紹介いただきました。彼らの若く優秀なタレントに刺激を受け、TEAM SPOONは、彼らに負けぬ進化と成長を目指していきたいと考えています。

応援よろしくお願いいたします。


ENGLISH

TEAM SPOON will be racing in the Japanese Endurance Race Series Super Taikyu 2024.
After being away from the domestic racing scene, we will be fully participating the series in the ST2 Class, entering the Honda CIVIC TYPE R (FL5).
In November 2023, we ran the 25 Hours of Thunderhill endurance race in the US, accumulating data and experience with the FL5 CIVIC TYPE R. Implementing what we’ve learned, we will try bring out the full potential of the CIVIC TYPE R to win the championship.
One of the full entry drives is Eiji “Tarzan” Yamada, who also drove our US spec CIVIC TYPE R racing car at the 25 Hours of Thunderhill 2023. The other full entry driver will be Piston Nishizawa, aka DJ Racer.
Along with the two veteran drivers, we are partnering with the Honda Formula Dream Project (HFDP), inviting their two young hopefuls, Syun Koide and Yusuke Mitsui, to alternately drive our car in the series.
For the longest race of the series, the Fuji 24 Hours race, we’ll be adding two more experienced drivers, Taketoshi Matsui and Yasunori Nakajima, to make up the 6-driver team.

We look forward to seeing all of our fans at the track!


Team: TEAM SPOON
Base car: Honda CIVIC TYPE R(FL5)
Race car name: SPOON CIVIC TYPE R
Car no.: 95
Class: ST2
Team Principal: Takuya Kai
Team Director: Tsuyoshi Hara
Drivers
Driver A: Eiji Yamada
Driver B: Syun Koide (HFDP), Yusuke Mitsui (HFDP)
Driver C: Piston Nishizawa
Fuji 24H: Taketoshi Matsui
Fuji 24H: Yasunori Nakajima
*Driver B will be alternating throughout the series. Both drivers are scheduled to drive for the Fuji 24H race.

Race crew: TYPEONE staff


Driver comments

Driver A: Eiji Yamada

Winning the 25 Hours of Thunderhill Endurance Race in 2021 was my first time to drive for TEAM SPOON.
Last year in 2023, I was honored to be called back to the team for the same race, sharing seat time with Keiichi Tsuchiya, aka The Drift King.
I’m excited to be a part of the team again for the 2024 Super Taikyu Series, along with Piston Nishizawa, Syun Koide and Yusuke Mitsui.
Piston and I are good friends being the same age. It’ll be exciting to drive with the young hopefuls from the Super GT and the Super Formula Series. As an old timer, I’ll have the chance to learn a few new tricks from the young drivers, although not much to from Piston Nishizawa. lol
I’m truly grateful to be a part of this year’s TEAM SPOON! (Sorry for not sounding like the usual Ra-man!)

Driver B: Syun Koide (HFDP)

I‘m very excited to be driving for TEAM SPOON in this series. As I was growing up, I watched Honda and Spoon partnering to develop and lead the motorsports scene. I am hoping to contribute to a new chapter in the partnership of both companies.

Driver B: Yusuke Mitsui (HFDP)

My name is Yusuke Mitsui, driving the CIVIC TYPE R for TEAM SPOON this season.
Being a fan of SPOON growing up, I am honored to be invited as a driver for SPOON’s come back to the Japanese motorsports scene.
Please come out to the tracks and root for our team!

Driver C: Piston Nishizawa

ピストン西沢選手

I am honored to be a part of TEAM SPOON, a team with a great track record in the Super Taikyu Series and other touring car race series. Please look forward to seeing the blue and yellow trademark racing car ripping up the tracks!
The team will be fully managed by SPOON and its crew. The spirit of TEAM SPOON will be on full display racing toward victory.

Fuji 24 Hours Driver: Taketoshi Matsui

Very excited to be driving for TEAM SPOON again!
It’s been 8 years since I drove their S2000 and I can’t wait to be back in their new race car.
The Fuji 24 Hours Race is an important race for the championship and I hope to deliver the results that is expected from the team.
To the fans of SPOON,
Please cheer for the yellow & blue No.95 race car for the 2024 Super Taikyu season!!

Fuji 24 Hours Driver: Yasunori Nakajima

中島選手

It’s been 3 years since I raced in the Super Taikyu series.
Although it’s been a while, I will focus on driving without incidents and to pass the race car in the best condition possible to the next driver.
First on my to-do-list is strengthening my physical!
Please look forward to seeing our team on the tracks.


Team Principal: Takuya Kai

For the last 7years, TEAM SPOON has been absent from the domestic racing scene. Throughout those years, we continued to receive warm messages from all over the world, longing to see TEAM SPOON on the circuit again.
At the circuit and on the track is where SPOON started and is still rooted.
It is the spirit which our founder Tatsuru Ichishima held when he created the company and the same spirit is still shared by myself and all of the staff at SPOON.
We are grateful and excited to announce our come back, our entry to the 2024 Super Taikyu Series.
The years of absence is nothing to be taken lightly and the entire team is committed to doing everything we can to achieve results that are expected from our fans and supporters.
Through our racing activities in the Super Taikyu Series, we are hoping to share the joy of Honda cars and the CIVIC, as well as helping to expand the growing fan base of the Japanese motorsports scene.
We are delighted to receive support from Honda Racing and to welcome the young drivers from their driver development program. The talent and energy of the young drivers will surely have positive effects on TEAM SPOON, helping each other to grow as racing drivers and racing team.

We look forward to the exciting season ahead of us!


Supported by
* HRC
* Motul
* BRIDGESTONE POTENZA

リジカラ×SPOONSPORTSフェア2024

2024年2月22日

平素は格別のお引き立てを賜り厚く御礼を申し上げます。
「リジカラ×SPOONSPORTSフェア2024」の開催日程をお知らせ致します。

当イベントは、全国のスーパーオートバックス各店舗で開催しております。
弊社は「ブースでの接客対応」「デモカー体感試乗」「取付作業」のサポートを行います。

開催日程を下記にお知らせ致しますが、
昨年と開催時期が異なる店舗がございますので、予めご了承ください。


■イベント特典

・リジカラ商品と取付工賃のイベント特別価格
・SPOONSPORTS商品のイベント特別価格(一部商品を除く)
・ご成約いただいた方全員に非売品ノベルティをプレゼント

■リジカラ

・専任スタッフによる詳しい商品説明
・実物サブフレームや図解による原理、効果などを説明
※現在設定が無い車種でも車両確認が出来ます(要予約)

■SPOONSPORTS

・新型FLシビックR(FL5)、N-ONE(JG3)の各種新商品/開発中商品の紹介
・「Hondata FlashPro」ECU書き換えの即日対応(一部車種除く)
・専任スタッフによるチューニング相談
・SPOONSPORTSパーツをフル装着したデモカー展示
・SPOONデモカーの体感試乗

■デモカー試乗に関するお知らせ

SPOONデモカーの体感試乗は事前予約制です。ご試乗には諸条件がございますので、SPOONホームページで告知される内容をご確認ください。

■ご注意など

・各種取り付け作業のご依頼は事前予約が必要です
・お見積り、ご予約は各店舗のスポーツ担当までご連絡ください
・店舗での作業は「保安基準に適合している車両」のみに限ります


■開催店舗

スーパーオートバックス 大宮バイパス
6月8日(土)~9日(日)
埼玉県さいたま市西区宮前町125-1
電話番号 048-621-0189
営業時間 10:00~19:30
https://sa-omiya.jp/

スーパーオートバックス サンシャインKOBE
6月15日(土)~16日(日)
兵庫県神戸市東灘区青木1-2-34
電話番号 078-435-6006
営業時間 10:00~20:00
https://www.woow-kobe.com/
http://blog.livedoor.jp/sakobe/(チューニングブログ)

スーパーオートバックス 富山南
7月6日(土)~7日(日)
富山県富山市婦中町塚原1200
電話番号 076-491-1919
営業時間 10:00~20:00
https://www.autobacs.com/store/top/top?store=301005

スーパーオートバックス 仙台ルート45
8月24日(土)~25日(日)
宮城県仙台市宮城野区日の出町2-3-45
電話番号 022-232-2345
営業時間 10:00~19:00
https://sa-sendair45.com/

スーパーオートバックス かしわ沼南
10月12日(土)~13(日)
千葉県柏市風早1-3-13
電話番号 04-7192-4000
営業時間 10:00~20:00
https://www.woowcity.com/

スーパーオートバックス 浜松
11月23日(土)~24日(日)
静岡県浜松市中区小豆餅4-16-1
電話番号 053-476-2180
営業時間 10:00~19:30
https://www.autobacs.com/store/top/top?store=119026

SPOON COLLECTION 2024(1/12-14)

2024年1月5日

1月12日から14日の3日間SPOON COLLECTION 2024を、弊社工場のタイプワンで開催致します。
イベントの詳細は以下の通りです。

イベント名:SPOON COLLECTION 2024
会場:TYPEONE 東京都杉並区南荻窪1-3-16
日時:2024年1月12日~14日
・12日(金) 10:00~18:00
・13日(土) 12:00~20:00
・14日(日) 12:00~18:00
内容:
・SPOONデモカー、レーシングカー展示
・グランツーリスモ7試遊
・イベント記念グッズの販売
・ 弊社ファウンダー市嶋樹とのサイン会

市嶋樹サイン会スケジュール
13日(土) 14:30~
14日(日) 14:30~

皆様のお越しを心よりお待ちしております。

* 駐車スペースはございませんので、お車でお越しの場合は、TYPEONE周辺の有料駐車場をご利用ください。
* There is no dedicated parking lot. Please use toll parking lots around TYPEONE.
*指定場所以外での喫煙はご遠慮ください。
*タイプワン敷地外での撮影等、歩行者や一般車両への迷惑となる行為はご遠慮ください。

年末年始 休業のお知らせ

2023年12月21日

本年も格別のご愛顧をいただき、スタッフ一同 厚く御礼を申し上げます。

誠に勝手ながら、株式会社スプーンは下記の期間を年末年始休業、および最終日の営業時間変更とさせていただきます。
休業中のお問い合わせは1月4日(木)以降に順次回答致しますので、予めご了承ください。

■休業期間
2023年12月28日(木)~2024年1月3日(水)

■オンラインショップのご注文について
12月27日(水)午前10時までのご注文 ⇒ 当日出荷にて対応致します
12月27日(水)午前10時以降のご注文 ⇒ 1月4日(木)より順次出荷致します

■年内最終日の営業時間
12月27日(水) 正午12時まで

ご不便をおかけしますが、何卒ご了承の程宜しくお願い申し上げます。

株式会社スプーン

【新製品】11th CIVIC TYPE R FL5用 CRANE NECK WING(CARBON)

2023年12月7日

11th CIVIC TYPE R FL5用 CRANE NECK WING(CARBON)

*English follows Japanese

SPOON SPORTSでは新たに、11thシビック タイプR(FL5)用 CRANE NECK WING(CARBON)を発売いたします。

現在、空力は重要なチューニング領域の一つです。
私たちは、高い運動性能を持つシビックタイプRの性能を更に向上させ、セッティングツールとして非常に重要なリヤウィングを、レースでの使用も視野に入れ開発をスタートさせました。

今回は、CFDを用いたデザインに加え、効果確認の新たな手法として、風洞試験による性能評価を取り入れました。
大きさ、形状、角度など、机上検討を行い数種類の試作品を製作。それらを原寸大の風洞試験機を用いて、ドラッグ、ダウンフォースを計測しました。
そして、風洞試験で性能が確認できたウィングを、サーキットで実際に装着し比較テストを行い最終的な製品の形状を選定しました。


CFDだけではなく、風洞試験でダウンフォースを数値化し、更にサーキットでそれらの確認を行う事で、机上計算、台上テスト、実走の整合性が確認でき、これまでラップタイムやドライバーからのフィードバックで行ってきた感覚的な評価から、数値による評価、比較検討を行い、今まで以上に効率的に効果の高い製品を創り上げました。

シビックタイプRに最適なダウンフォースを低いドラッグで発生させられる、バランスの取れたウィングで、走りのステージに合わせたセットアップが実現できます。


製品名: CRANE NECK WING(CARBON)
製品番号:84112-FL5-000

適合車種:11th CIVIC TYPE R (FL5)
定価:429,000円(税込)
区分:R

吊り下げ式マウント
9段調整
ウィング・翼端板:ウェットカーボン
ステー:アルミニウム
重量:4.5kg
ウィング幅:1,550mm
保安基準適合品

12月12日より出荷


SPOON SPORTS is proud to release a CRANE NECK WING (CARBON) for the 11th generation Civic Type R (FL5)

Aerodynamics is one of the most important themes in today’s tuning.
A car already armed with exceptional performance, we set our goal in developing a rear wing the Civic Type R that can provide a wide range of setting options and even be effective in motorsports competition.
Applying CFD mechanics from initial design, the product under went wind tunnel testing to obtain proof of performance.
After making numerous desktop considerations in terms of size, structure and wing angles, we produced several proto-types. The proto-types were placed in a wind tunnel testing facility to take drag and downforce measurements.
The proto-types that were observed to be effective in the wind tunnel were taken and installed to a car for real-world testing on track. The design was only finalized after rigorous comparison.
Implementing CFD to the initial design, desk-top testing on various aspects, proto-typing and wind tunnel testing. The product underwent numerous stages of development, finally being tested on track for lap times and feedback from our drivers. We are confident that our development process for this product was efficient and effective.

The new SPOONSPORTS CRANE NECK WING (CARBON) provides optimum downforce with minimal drag to the Civic Type R, allowing a wide range of set ups for various driving stages.

CRANE NECK WING (CARBON)
Main wing & end plates: wet carbon
Wing stay: aluminum
Weight: 4.5kg
Wing width: 1,550mm
Japan Safety Standard Compliant


【新製品】N-ONE(JG3)用 BRAKE SHOE

2023年11月13日

JG3用 BRAKE SHOE

SPOON SPORTSでは新たに、N-ONE(JG3)用 BRAKE SHOEを発売いたします。

私達はK-SportsのN-ONEに曲がるためのブレーキパーツとして4ポットアルミキャリパーを開発し、高い制動力とコントロール性を実現しておりますが、今回、フロントにSPOONフルモノコックキャリパーを装着し、サーキットをメインで走行される方のために最適な前後ブレーキバランスを追求したブレーキシュー(リア)を製作しました。

製品名:BRAKE SHOE [REAR]
製品番号:43023-JG3-000

適合車種:N-ONE (JG3)
定価:15,400円(税込)
区分:S

【新製品】10th CIVIC FK7/8用 ENGINE COMPLETE

2023年10月16日

ENGINE COMPLETE K20C [FK8]

ENGINE COMPLETE L15C [FK7]

*English follows Japanese

SPOON SPORTSでは新たに、10thシビック/シビックタイプR(FK7/FK8)用 ENGINE COMPLETEを発売いたします。

ENGINE COMPLETEは、すべて新品のHonda純正部品を使用して組み上げられます。シリンダーブロックや、シリンダーヘッドのエッジ部は、全てバリを取り応力集中を避けると共に、メーカ製造過程で発生する金属片のエンジン内部への脱落を未然に防ぎます。また、ピストン、ピストンピン、コンロッドのムービングパーツの組付け重量を、各気筒0.02g以内に収めています。
これらムービングパーツの総重量はおよそ1,100g(K20C)あり、気筒間の差は0.002%です。従来のHondaタイプR系エンジンの許容重量差が0.2%なので、私たちはさらにその100倍の精度を追求しています。
ムービングパーツ重量の均一化は、アンバランスが減り振動の軽減につながり、滑らかに回転が上昇し、パワーカーブなどの数値に現れない、気持ちよさを体感できます。

さらに、エンジン組み立ての重要なポイントが、クリアランス管理です。
エンジンは、アルミニウムと鉄など異素材を組み合わせて、強度と軽量化を両立させています。
アルミニウム製のシリンダーブロックに、鉄製のシリンダースリーブを鋳込み、アルミニウム製のピストンが組み込まれます。また、クランクシャフトやカムシャフト、吸排気バルブは鉄製で、アルミニウム製のシリンダーブロックやシリンダーヘッドに組み込まれます。
アルミニウムと鉄は、熱膨張率が違うため、温度変化に伴いクリアランスも変化します。
その為、エンジンを組み立てるクリーンルームは、空調により室温を均一化させ、年間を通して部品温度を一定にし、組み立て時の精密なクリアランス管理を可能にしています。

高精度な部品を、適切に管理された環境下で、熟練メカニックにより組み上げられる、Hondaエンジンの真の姿を体感してください。


製品名: ENGINE COMPLETE K20C[FK8]
製品番号:10000-FK8-C00

適合車種:10th CIVIC TYPE R (FK8)
定価:1,210,000円(税込)
区分:C

製品名: ENGINE COMPLETE L15C [FK7]
製品番号:10000-FK7-C00

適合車種:10th CIVIC HATCHBACK (FK7)
定価:1,100,000円(税込)
区分:C


SPOON SPORTS will now offer an ENGINE COMPLETE package for the 10th generation CIVIC/CIVIC TYPE R (FK7/FK8)

The ENGINE COMPLETE package is built entirely with brand new OE parts from Honda. Before assembly, all metal burrs are removed from the cylinder block and cylinder head to avoid possible stress concentration and to avoid engine damage from contamination.
The piston, piston pin and all moving parts of the conrod are carefully weighed and balanced within 0.02g of tolerance on each cylinder.
The total weight of the moving parts is approximately 1,100g (K20C) hence tolerance of 0.02g translates to managing the weight difference within 0.002%.
Stock Honda Type R engines are built with a tolerance of 0.2%. We’ve set our bar 100 times higher.
Precise weight management of moving parts in an engine helps to decrease minute vibrations, allowing the engine to rev smoothly. The effect may not be visible on a power curve, but it definitely reflects on driving feel.

Another critical factor of building an engine is clearance management.
Modern engines are made up of different materials such as aluminum and steel in order to balance durability and weight saving.
Cylinder sleeves made of steel is cast molded into an aluminum cylinder block and combined with pistons made from aluminum. Crankshaft, camshaft and intake/exhaust valves are made of steel, assembled to cylinder blocks and cylinder heads made of aluminum.
Since the coefficient of thermal expansion are different between aluminum and steel, clearance deviates according to temperature fluctuation.
At SPOON SPORTS, we take pride in assembling all our engines in a cleanroom, temperature controlled to maintain an environment for optimum clearance management during assembly.

Precision components are assembled in a constant environment by our skilled engine builders. We look forward to delivering the true performance of the Honda engine to our customers!

【新製品】11th CIVIC FL1用 THERMO STAT 

2023年10月11日

FL1用 THERMO STAT

*English follows Japanese

SPOON SPORTSでは新たに、11thシビック(FL1)用 THERMO STAT を発売いたします。

エンジン水温は、エンジンの性能を左右する大きな要素の一つです。
水温が低すぎると、エンジンン各部のクリアランスが適正範囲から外れ、フリクション増加などにより、本来の性能が発揮できません。
また水温が高すぎると、オーバーヒートを起こしフェールセーフモードへの移行や、シリンダー、シリンダーヘッドのひずみ、エンジンブローにつながります。

水温を適正値に保つサーモスタットですが、ノーマルはストリートでの使用を主としているため設定温度が高いです。
そのため、スポーツ走行時は水温が上がりやすく、パワーダウンやオーバーヒートのリスクが発生します。
私たちは、サーモスタットの開弁温度をノーマルの78℃から68℃に、全開温度を90℃から81℃に下げ、エンジンの冷却水を早めにラジエターに送り出し、温度上昇のスピードを緩め長時間安定してスポーツ走行を楽しめる仕様を創り上げました。
トラブルフリーのスポーツ走行を楽しんで下さい。

製品名:THERMO STAT
製品番号:19301-FL1-000

適合車種:11th Civic (FL1)
定価:11,000円(税込)
区分:S

SPOON SPORTS introduces custom THERMOSTAT for the 11th generation Civic (FL1)

Water temperature management is an integral part of a performance engine.
When the cooling water temperature is too low, clearance of various parts of the engine cannot be optimally maintained, causing increased friction which can cause the engine to underperform.
On the hand, when the water temperature gets too high, over heating may trigger the engine to run on fail-safe mode or in a worst-case scenario, it may cause distortion to the cylinders and cylinder heads and ultimately blow the engine.

The stock thermostat that keeps the cooling water temperature in check is set up for normal street use, having a relatively high temperature operation range. This can become a risk for sports driving as the cooling water temperature shoots up, causing the engine to power down from overheating.

Our thermostat is preset to open up at 68℃ compared to 78℃ of stock, and fully open at 81℃ compared to the stock setting of 90℃. This means that cooled water from the radiator is supplied to the engine much earlier, keeping up with the quick temperature rise, allowing the driver to run the car at its full potential for a prolonged period.

Enjoy trouble-free sports driving with our new thermostat!

【新製品】RECLINING BUCKET SEAT

2023年10月2日

RECLINING BUCKET SEAT

*English follows Japanese

SPOON SPORTSでは新たに、RECLINING BUCKET SEATを発売いたします。

スポーツドライビングにおいて、ドライバーに直接触れるシートは最も重要なパーツの一つです。
車の挙動を感じるためには、フルバケットシートが最適ですが、ストリートユースでは快適性が損なわれる場面も存在します。
そこで、スポーツ性と快適性を兼ね備えたリクライニングバケットシートを開発いたしました。車の動きを腰から感じられて、目線がズレないよう肩のホールド性を向上させる形状を採用し、表面はカーボンバケットシートと同じ通気性に優れた素材を使用しています。

リクライニングバケットシートで、快適なスポーツドライブを楽しんで下さい。

製品名:RECLINING BUCKET SEAT
製品番号:ALL-81200-001

定価:162,800円(税込)
区分:R

※シートレール別売り。
対応するシートレールは、以下の表をご参照ください。

SPOON SPORTS proudly announces the new release of the RECLINING BUCKET SEAT.

In sports driving, the driver’s seat is one of the most crucial parts of the vehicle, directly connecting the car and the driver.
A full bucket seat used in motorsports allows the driver to instantly feel the car’s behavior, however, it can become an unbearable stress in street driving.
We developed our RECLINING BUCKET SEAT to accommodate both worlds, track and street driving. The bucket seat was designed to allow the driver to feel the car’s behavior from the waist as well as cradling the driver at the shoulders to firmly secure optimum eye level. We used the same breathable fabric as carbon bucket seats for maximum ventilation and comfort.
Take a seat and enjoy sports driving in comfort!

※ Seat rails sold separately.
Please refer to the chart below for seat rail correspondence.