【新商品】N-ONE JG3 RS 6MT用 L.S.D. KIT / CLUTCH SET

SPOONでは新たに、N-ONE(JG3)M/T用L.S.D. KITとCLUTCH SETを発売いたします。

N-ONE JG3 RS 6MT用 L.S.D. KIT

*English follows Japanese

FF車のスポーツ走行に、機械式のL.S.Dは欠かせない存在です。

K-Sportsは排気量が小さく絶対的な出力が低いので、コーナーリング性能を重視した差動トルクを設定すると走行抵抗が増えタイムロスにつながります。

私たちはパワーを効率的に使え、コーナーリング性能を向上させられるバランスの取れたセッティングを施しました。

このLSDはFK7シビック用LSDで採用された、新開発クラッチプレートを使用し、適切なイニシャルトルクを発揮し、素早いロック性能を確保しながら差動時のチャタリングを抑制しスポーツ性能と快適性の両立を実現させました。

仕様:
イニシャルトルク 4.5~5.0kg
差動タイプ 1.5WAY 
差動カム角 ON側50°/OFF側20°

商品名: L.S.D. KIT
商品番号: 41000-JG3-000

適合車種: N-ONE JG3 RS 6MT
定価:154,000円(税込)
区分:S


N-ONE JG3 RS 6MT/S660 6MT用 CLUTCH SET


このクラッチキットは対応トルクをノーマルに対し約20%UPすることで、ECUチューンやターボのアップグレード時のクラッチの滑りを防止します。

これらのクラッチセットは純正品との互換がありません。ディスクとカバーをセットでご使用ください。

商品名: CLUTCH SET
商品番号:22500-JG3-001

適合車種: N-ONE JG3 RS 6MT
       S660 JW5 6MT
定価:45,100円(税込)
区分:S

Introducing L.S.D. KIT and CLUTCH SET for M/T N-ONE (JG3).

L.S.D. KIT

Since K-Sports cars have small displacement and low absolute output, setting a differential torque that affects cornering ability increases running resistance and results in time loss.

We have developed a setting that allows to use the power efficiently enough to improve cornering ability.

Using newly developed clutch plate originally made for FK7 CIVIC L.S.D, we achieved the following:

  • appropriate initial torque;
  • suppressed chattering and quick lock performance through differential;
  • sports performance and driving comfort.

Specifications:
Initial torque 4.5~5.0kg
Differential type 1.5WAY
Differential cam angle ON SIDE 50°/OFF SIDE 20°  

CLUTCH SET

20% increased torque (compared to normal), clutch slip prevention for turbo upgraded and ECU tuned vehicles.

Not compatible with genuine parts. Must be used as a set (disc and cover).